Algemene voorwaarden Dikverdiend B.V.
https://www.dikverdiend.nl
Algemene voorwaarden op basis van modelvoorwaarden van Stichting
WebwinkelKeur.
Inhoudsopgave
- Artikel 1 - Definities
- Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
- Artikel 3 - Toepasselijkheid
- Artikel 4 - Het aanbod
- Artikel 5 - De overeenkomst
- Artikel 6 - Herroepingsrecht
- Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
- Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
- Artikel 9 - De prijs
- Artikel 10 - Conformiteit en garantie
- Artikel 11 - Levering en uitvoering
- Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
- Artikel 13 - Betaling
- Artikel 14 - Klachtenregeling
- Artikel 15 - Geschillen
- Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument
gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles
over bedenktijd.
2. Consument: de
natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
overeenkomst op
afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op
afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten,
waarvan de leverings- en/of
afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of
ondernemer in staat stelt om informatie die aan
hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier
die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie
van de opgeslagen informatie mogelijk
maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van
de
overeenkomst op afstand;
7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de
ondernemer ter beschikking stelt die een
consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van
zijn herroepingsrecht.
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op
afstand aan consumenten
aanbiedt;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het
kader van een door de ondernemer
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of
diensten, tot en met het sluiten van de
overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of
meer technieken voor communicatie op afstand;
10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat
kan worden gebruikt voor het sluiten van een
overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer
gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene
Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Dikverdiend B.V.
Lange Voren 7
5555 XN Valkenswaard
Nederland
T
E
info@dikverdiend.nl
KVK 87942429
BTW nummer NL864455987L01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
gekomen
overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar
gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt
gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op
verzoek
van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de
overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat
de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische
weg
aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op
een
eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs
niet
mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van
de algemene
voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
consument langs
elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor
het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
toepassing
zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval
van
tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het
meest
gunstig is.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment
geheel of gedeeltelijk
nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze
voorwaarden voor het overige in stand en zal
de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld
vervangen worden door een bepaling dat de strekking van
het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
6.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de
geest’
van deze algemene voorwaarden.
7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of
meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen
uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze
algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk
in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het
aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving
van de aangeboden producten en/of diensten. De
beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te
maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten en/of diensten.
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de
ondernemer niet.
4. Alle
afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot
schadevergoeding
of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave
van de aangeboden producten. Ondernemer
kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact
overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor
de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,
die aan de aanvaarding van het
aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
de prijs inclusief belastingen;
de eventuele
kosten van verzending;
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
daarvoor nodig zijn;
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
de wijze van
betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
de termijn voor aanvaarding van het aanbod,
dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs
garandeert;
de hoogte van het tarief voor
communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor
communicatie op afstand
worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het
gebruikte
communicatiemiddel;
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke
deze voor de consument te
raadplegen is;
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de
overeenkomst, de door hem in het kader van de
overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en
indien gewenst herstellen;
de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst
kan worden gesloten;
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop
de consument deze
gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
de minimale duur van de
overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding
door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
onverwijld
langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
overeenkomst van deze
aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de
overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht
van data en zorgt hij voor een
veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal
de ondernemer daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich -
binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan
voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
verantwoord aangaan van
de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de
overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
weigeren
of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of
dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op
zodanige wijze dat deze door de
consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager,
meesturen:
het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht
kan;
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan
maken,
dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
de
informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden
opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan
de consument heeft verstrekt vóór de
uitvoering van de overeenkomst;
de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
overeenkomst een duur heeft van meer dan één
jaar of van onbepaalde duur is.
6. In geval van een
duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
7.
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid
van
de betreffende producten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de
overeenkomst zonder opgave van
redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op
de dag na ontvangst van het product
door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en
aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument
zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
product slechts in die mate uitpakken
of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het
product wenst te behouden.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
geleverde toebehoren
en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer
retourneren,
conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3. Wanneer de consument
gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen,
na ontvangst
van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te
doen
middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat
de
consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant
het product
binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken
tijdig zijn
teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4. Indien de
klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen
maken
van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop
een
feit.
Bij levering van diensten:
1. Bij levering van diensten heeft de consument de
mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te
ontbinden gedurende ten minste 14 dagen,
ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
2. Om gebruik te maken van zijn
herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij
het aanbod en/of
uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending
voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de
ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping,
terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug
ontvangen is door de
webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
Terugbetaling zal
geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument
nadrukkelijk
toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
3. Bij beschadiging van het product door
onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument
aansprakelijk voor eventuele
waardevermindering van het product.
4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor
waardevermindering van het product wanneer door
de ondernemer niet alle wettelijk verplichte
informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te
gebeuren voor het sluiten van de
koopovereenkomst.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven
in lid 2
en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit
duidelijk in het aanbod,
althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
die door de ondernemer tot
stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
die duidelijk persoonlijk van
aard zijn;
die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
die snel kunnen bederven of
verouderen;
waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed
heeft;
voor losse kranten en tijdschriften;
voor audio- en
video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verboeren;
voor
hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het
herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of
vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of
tijdens een bepaalde periode;
waarvan
de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is
verstreken;
betreffende
weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten
en/of
diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
prijzen gebonden zijn aan
schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op
heeft, met variabele prijzen
aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel
vermelde prijzen richtprijzen zijn,
worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien
zij het gevolg zijn
van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van
de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de
ondernemer dit bedongen heeft en:
deze het gevolg
zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op
te zeggen met ingang van de dag waarop de
prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten
of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en
zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt
geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk –
en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de
foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in
het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en
de op de datum
van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften.
Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product
geschikt is voor ander dan
normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur
verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en
vorderingen die de consument op grond
van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
3. Eventuele gebreken of verkeerd
geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer
schriftelijk te worden
gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in
nieuwstaat
verkerend.
4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De
ondernemer is echter
te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten
voor elke individuele toepassing
door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het
gebruik of de toepassing van de
producten.
5. De garantie geldt niet indien:
de consument de
geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten
repareren en/of
bewerken;
de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins
onzorgvuldig worden
behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de
verpakking behandeld zijn;
de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften
die de overheid heeft gesteld of zal
stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de
toegepaste materialen.
Artikel 11 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en
bij de
uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening
van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar
heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het
bedrijf geaccepteerde
bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij
consument akkoord is gegaan
met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging
ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel
slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de
bestelling geplaatst heeft bericht. De
consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten
te ontbinden. De consument
heeft geen recht op een schadevergoeding.
4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele
genoemde termijnen kan de consument geen rechten
ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de
consument geen recht op schadevergoeding.
5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit
artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument
betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
6. Indien levering van een besteld product
onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een
vervangend artikel beschikbaar te
stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden
gemeld dat een
vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet
worden
uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
7. Het
risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
bezorging
aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger,
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt
tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen
tijde opzeggen met inachtneming
van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van
ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en
die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten,
te allen tijde tegen het einde van de
bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
van ten hoogste één maand.
3. De consument kan
de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot
opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde
periode;
tenminste opzeggen op dezelfde wijze
als zij door hem zijn aangegaan;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor
zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag
niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
bepaalde duur.
2. In afwijking van het
vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld
afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een
bepaalde
duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
de
verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. Een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
of diensten, mag
alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
opzeggen
met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden
in
geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van
dag-,
nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het
geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften (proef- of
kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
automatisch na afloop van de
proef- of kennismakingsperiode.
Duur
1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft,
mag de consument na een jaar de overeenkomst
te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een
maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich
tegen opzegging vóór het einde van de
overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 - Betaling
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
worden
voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1.
In geval van een
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de
consument de bevestiging van de
overeenkomst heeft ontvangen.
2. De consument heeft de plicht om
onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de
ondernemer te melden.
3.
In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
recht
om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig
deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden
volledig en duidelijk omschreven
worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken
heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
gerekend vanaf de datum van
ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
verwerkingstijd vraagt, wordt door de
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
bericht van ontvangst en een indicatie wanneer
de consument een meer uitvoerig antwoord kan
verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil
dat vatbaar is voor de
geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te
wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om
klachten aan te melden via het Europees ODR
platform (http://ec.europa.eu/odr). Webwinkel is momenteel niet
aangesloten bij een keurmerk met
geschillencommissie.
6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de
ondernemer schriftelijk anders
aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de
ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de
geleverde producten kosteloos vervangen of
repareren.
Artikel 15 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben,
is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
2.
Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van
de
consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door
de consument
op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.